Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: maglownica czy łozyska mcphersona?

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar NERO2287
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kwidzyn/Bydgoszcz
    Auto
    jest- Alfa Romeo 156 FL 1.9 JTD 16V, była-alfa romeo 155 2.0 ts 16v
    Postów
    1,457

    Domyślnie maglownica czy łozyska mcphersona?

    wiec tak, jestem swiezo po diagnostyce, przetrzepałem z gosciem całą alfe, szarpaki, amory nadal rzód 80% ponad a tył ponad 70(wiec jest ok) przedni zawieszenie wrecz idealne, (minimalny luz na lewej koncówce drazka kierowniczego, reszta bez zarzutu)prócz ciasno chodzacych łozysk na amorkach, sam tez to dotykałem i czułem jak sprezyna ostro drga przy ruszaniu kołem, dalej został wygryty luz na maglonicy, nie jest on duzy ale czyc przykładajac ręke luz i stukanie delikatne w srodku, , a aucie na postoju (z właczonym silnikiem jak i bez) przy mocnym szarpnieciu kierownica czuc luz mały i stukanie, i teraz czy dziwne zachowanie sie kierownicy i drgania podczas jazdy beda od łozysk czy maglownicy? z tego co czytałem to maglownice mozna regulowac, luz na frezach, warto sie w to bawic?jak mozna to jeszcze sprawdzic?

  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Daj sobie spokój z maglownicą, luz na maglu musi być naprawdę spory żeby trzeba było się martwić. Drgania na kierownicy są zazwyczaj od kół

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar NERO2287
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kwidzyn/Bydgoszcz
    Auto
    jest- Alfa Romeo 156 FL 1.9 JTD 16V, była-alfa romeo 155 2.0 ts 16v
    Postów
    1,457

    Domyślnie

    oponki były dwa tygodnie temu zmieniane i wywazane, wiec nie moze byc to, a łozyska moga to powodowac?

  4. #4
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    To też musiałby być spory luz żeby przenosił drgania. Zamień koła z przodu na tył

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar mac1us
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków Radziszów
    Auto
    Lancia Delta 2,0 16vt 4x4
    Postów
    219

    Domyślnie

    Wibracje przenoszone na kierownicę to nie tylko źle wyważone koła. Należy pamiętać, że kręcą się również tarcze hamulcowe, piasta, półosie itp. Cała ta masa wirująca również może przenosić drgania. Kolejną sprawą jest to, że koło wyważane jest przy dość małej prędkości, a im większa prędkość tym koło staje się mniej dokładnie wyważone.
    Co do maglownicy to bez ściągania gumowych osłon z drążka kierowniczego nie jesteś w stanie dokładnie zdiagnozować, czy luz pochodzi z przekładni, czy z drążka.

  6. #6
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Maglownica jeśli ma luz to słychać to kręcąc szybko kierownicą lewo prawo (głuche stukanie)

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar NERO2287
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kwidzyn/Bydgoszcz
    Auto
    jest- Alfa Romeo 156 FL 1.9 JTD 16V, była-alfa romeo 155 2.0 ts 16v
    Postów
    1,457

    Domyślnie

    takie cos wlasnie słychac, nie jest to mocna, na szarpakach z tego co mi diagnosta pokazywał springi z przodu niezle wibruja od łozysk, czy wymieniajac łozyska warto podmienic tez poduszki na nowe? czy jak nie sa złe to je zostawic?dziwnie czuje kierownice nawet przy 40km/h mozliwe ze od felgi tylniej krzywej lekko moga isc wibracje na auto lecz przód i kierownica to juz przednia os...

  8. #8
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Jak czujesz wibrację na kierownicy przy 40km/h to musisz mieć coś mocno rozklekotane

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  9. #9
    czart79
    Gość

    Domyślnie

    a kordy przednich opon masz dobre? mógł wyskoczyć guz na bieżniku...

    Cytat Napisał mac1us Zobacz post
    Co do maglownicy to bez ściągania gumowych osłon z drążka kierowniczego nie jesteś w stanie dokładnie zdiagnozować, czy luz pochodzi z przekładni, czy z drążka.
    niekoniecznie trzeba ruszać osłony. luz można sprawdzić przy podniesionym aucie i maksymalnie skręconych kołach, złapać za koniec listwy i szarpać.
    Ostatnio edytowane przez czart79 ; 30-03-2011 o 08:20

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar NERO2287
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kwidzyn/Bydgoszcz
    Auto
    jest- Alfa Romeo 156 FL 1.9 JTD 16V, była-alfa romeo 155 2.0 ts 16v
    Postów
    1,457

    Domyślnie

    tzn nie jest to wibracja typowa przy tej predkosci, na nierównosciach mam takie wrazenie jakby cos nie było do konca halo, moze przez te łozyska tak jest...bo na zgaszonym silniku nie ma poza mini mini luzek w kierownicy ledwie wyczuwalnym, tylko przy mocniejszym szarpnieciu delikatne stukanie,...polecacie najpierw te łozyska wymienic?

    ---------- Post added at 19:24 ---------- Previous post was at 16:20 ----------

    w sobote jak bedzie pogoda i dojda czesci to wymienie łozyska i koncówki drazków po obu stronach i zobaczy sie jak wtedy bedzie, powie mi ktos czy po rozpieciu amora ze sprezyny łatwo zejdzie te lozysko do podmiany?

Podobne wątki

  1. [GTV] Wymiana poduszki McPhersona
    Utworzone przez Slepecci w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 22-06-2016, 14:16
  2. [MiTo] górne łożyska McPhersona
    Utworzone przez Lutraki w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 31-05-2013, 21:28
  3. Łożysko Mcphersona?
    Utworzone przez Danek w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 17-04-2013, 17:55
  4. Łozyska Kół.
    Utworzone przez Kamilo90 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 27-12-2012, 08:02
  5. [33] Problem z kolumnami McPhersona
    Utworzone przez Karaś w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 11-02-2009, 14:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory