Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Bagażnik dachowy sedan - montaż, eksploatacja

  1. #1
    0czko
    Gość

    Domyślnie Bagażnik dachowy sedan - montaż, eksploatacja

    Witam

    kupiłem poprzeczki Thule Rapid wraz z kitem 1070 do mojej Alfy 156 w sedanie. Stwierdzam, że podczas próby montażu bardzo jest uszkodzić lakier. Wprawdzie wszystkie elementy pokryte są miękkim tworzywem, ale sposób mocowania tych zatrzasków na bolcach pod uszczelką wymaga zastosowania albo znacznej siły aby podważyć uszczelkę albo jej odklejenia. Czy macie doświadczenia z montażem i użytkowaniem tego typu bagażnika? Nie było po użyciu ubytków na karoserii od samego nacisku osprzętu?

  2. #2
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,311

    Domyślnie

    Cytat Napisał 0czko Zobacz post
    Witam

    kupiłem poprzeczki Thule Rapid wraz z kitem 1070 do mojej Alfy 156 w sedanie. Stwierdzam, że podczas próby montażu bardzo jest uszkodzić lakier. Wprawdzie wszystkie elementy pokryte są miękkim tworzywem, ale sposób mocowania tych zatrzasków na bolcach pod uszczelką wymaga zastosowania albo znacznej siły aby podważyć uszczelkę albo jej odklejenia. Czy macie doświadczenia z montażem i użytkowaniem tego typu bagażnika? Nie było po użyciu ubytków na karoserii od samego nacisku osprzętu?
    ja często ze sporym obciązeniem jeździłem z dachowym bagażnikiem, ale nie thule , oryginalnym (w thule nie mieli stóp do SW - ma inną krawędź dachu, choć podobno ludzie stosują kit od sedana do SW i niby jest ok. Możliwe że w thule uznali że sportwagon to równoznaczne z relingami i tak skatalogowali po prostu).
    No ale po pierwsze - lakier może obcierać w dnie rynienki (ja podmalowjuję po prostu co jakiś czas). Ale jest gorsza rzecz - zależy jak masz wyregulowane szczeliny między krawędzią drzwi a dachem - to możesz, a nie musisz mieć z tym problem .
    Przy wąskich szczelinach blacha czy druty łapy bagażnika powodują to, że po zamknięciu drzwi za każdym razem, po troszku uciskana jest uszczelka, aż w końcu się przetrze/przetnie. Jak tam będzie wlewać się woda, to mogą skorodować takie sprężyste blaszki -taśmy idące wzdłuż w uszczelce. Ja to miałem, na szczęście wymienili uszczelki, a później żądałem odpowiedniej regulacji drzwi (a jak drzwi to do tego błotniki, maskę itd ) w końcu kurcze oryginalny bagażnik, a utrudnia zamykanie drzwi ?! niestety to jest jedna z upierdliwych, niedopracowanych i źle zaprojektowanych rzeczy w 156tce...
    Doraźnym sposobem jest porządne natłuszczenie uszczelek - przy zamykaniu drzwi wślizgują się a nie są przez nie łapane i ucinane.

    Ale ogólnie niestety prawda jest taka, że zawsze jakaś ryska czy mini ryska nawet jak się uważa związana z bagażnikiem się pojawi.
    No ale czasem nie ma innego sposobu - rowery, windsurfing czy to tam kto jeszcze poza Alfą lubi

  3. #3
    Tfaruk
    Gość

    Domyślnie

    Generalnie jak dla mnie sposób mocowania bagażnika w 156 to po prostu porażka...
    Ja wyciągam uszczelkę, żeby zahaczyć bagaznik o ten grzybek - w jednym miejscu już ją naderwałem - także trzeba bardzo uważać...

  4. #4
    0czko
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tfaruk Zobacz post
    Generalnie jak dla mnie sposób mocowania bagażnika w 156 to po prostu porażka...
    Ja wyciągam uszczelkę, żeby zahaczyć bagaznik o ten grzybek - w jednym miejscu już ją naderwałem - także trzeba bardzo uważać...
    Też tak mi się wydaje, za pierwszym razem pomyślałem sobie że mam chyba 2 lewe ręce, ale to jest cholernie niepraktycznie zaprojektowane.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar SEBEK
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    EŁK
    Auto
    Black 159 1.9 JTDm 150 KM 2007 r.
    Postów
    855

    Domyślnie

    Witam!!! Ja wczoraj kupiłem Alfe do której był dołaczony bagażnik dachowy poprzeczny z tego co zauważyłem to są do niego jakieś przezroczyste foliowe naklejki, tak myśałem, że pewnie to do zabezpieczenia lakieru przy ich mocowaniu.
    A co do uszczelek to z przodu od kierowcy i pasażera są one ponacinane w 2 miejscach - na benk od tego bagażnika
    P.S. Chcę sprzedać ten bagażnik jak ktoś potrzebuje to zapraszam na priva.

  6. #6
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar pkogut
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 156 1.9 JTD 110KM '01
    Postów
    121

    Domyślnie

    Panowie,

    Odkopuję bo temat ten sam a pytanie mnie nurtuje.

    Według http://forum.alfa156.net/forum/forum....asp?TID=11032 belki oznaczone numerem 5900847 (Aluminium Roof Bars - to są te beleczki AREO) mogą zostać zamontowane do sedana.
    Znalazłem gdzieś informacje, że jednak tylko pasują do SW.
    Czy ktoś miał do czynienia z tymi belkami? Czy są jakieś różnice wynikające z modelu sedan albo SW?
    Oczywiście mówimy o wersji bez relingów.

    Dzięki

  7. #7
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,311

    Domyślnie

    Nie ma różnicy sedan czy SW bez-relingowe, w mocowaniu poprzeczek bagażnika. O takie :
    https://alfayedek.net/i/products/0e9...9b1e291d72.jpg
    Zapinane za ten "bolec" schowany w uszczelce.

    Różnica tylko przy SW z relingami.

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar pkogut
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 156 1.9 JTD 110KM '01
    Postów
    121

    Domyślnie

    Dzięki! Bardzo mi pomogłeś

Podobne wątki

  1. [GTV] bagażnik dachowy AR Gtv
    Utworzone przez Lukas1020 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 11-07-2012, 20:33
  2. [159] Bagażnik dachowy do 159 sedan
    Utworzone przez Dentka w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-01-2012, 15:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory