Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 50

Temat: System start stop

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2012
    Auto
    Giulia
    Postów
    457

    Domyślnie System start stop

    Witam, od dłuższego czasu nie działa u mnie w Giulia system start stop

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    9,999

    Domyślnie

    Google wg instrukcji z mojej stopki. Bardzo skrotowo, obecnosc SS wyladowuje szybko aku ponizej 65% a to prog dzialania systemu. Do tego tzw intelugentne ladowanie. Stad problemy z szybko starzejacymi sie aku wiecznie niedoladowanymi ktorym spafa pojemnosc i jest coraz gorzej. Ponizej 50% nie dziala grzanie tylnej szyby (mimo kontrolki zaswiecobej) a ponizej 35% grzanie kiery i foteli. Polecam wylaczac ss mozna automatem (z shop.stuff4car.com) a aku ze 2x w roku minimum naładować (jak jezdzisz na krotke odcinki to wiecej razy) - z reszta w kazdym aucie moza piza tymi co miediecznie robia po kilka tys km, aku trzeba doladowac min. 2x w roku.
    Proszę, nie wysyłajcie mi wiadomości prywatnych jeśli to nie jest absolutnie konieczne, i nie jest to bezpośrednia sprawa tylko pomiędzy nami - np. interes.

    To jest forum. Pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym.

    Szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową bo ta jest beznadziejna (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>).

    Przy autach jedyne prace jakie biorę to przy okazji zakupu u mnie radia z AA/ACP, a tu rozmowę zaczynamy od 3k(przedlift bez nav) do ~10kPLN (radio polift/touch/licznik/HVAC).

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2012
    Auto
    Giulia
    Postów
    457

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    Google wg instrukcji z mojej stopki. Bardzo skrotowo, obecnosc SS wyladowuje szybko aku ponizej 65% a to prog dzialania systemu. Do tego tzw intelugentne ladowanie. Stad problemy z szybko starzejacymi sie aku wiecznie niedoladowanymi ktorym spafa pojemnosc i jest coraz gorzej. Ponizej 50% nie dziala grzanie tylnej szyby (mimo kontrolki zaswiecobej) a ponizej 35% grzanie kiery i foteli. Polecam wylaczac ss mozna automatem (z shop.stuff4car.com) a aku ze 2x w roku minimum naładować (jak jezdzisz na krotke odcinki to wiecej razy) - z reszta w kazdym aucie moza piza tymi co miediecznie robia po kilka tys km, aku trzeba doladowac min. 2x w roku.
    Dzięki za wyczerpujące info, zgodzę się z tobą że trzeba podładować min 2 razy w roku nawet częściej (tak robię w sumie )….aczkolwiek u mnie nawet po naładowaniu nie działa ….wiec albo słaba ładowarka a mam z lidla albo już nie wiem o co chodzi ?

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2019
    Auto
    Giulia, Giulietta
    Postów
    80

    Domyślnie

    Cytat Napisał bami159 Zobacz post
    Witam, od dłuższego czasu nie działa u mnie w Giulia system start stop
    U mnie nie działa od początku, bo go po prostu nie używam.

  5. #5
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,222

    Domyślnie

    Cytat Napisał bami159 Zobacz post
    aczkolwiek u mnie nawet po naładowaniu nie działa ….wiec albo słaba ładowarka a mam z lidla albo już nie wiem o co chodzi ?
    Ładowarka z Lidla to słaby szrot. Akumulator możesz mieć też kiepski.
    Kup interface OBD, zainstaluj sobie apk myGiulia i sprawdź parametr IBS.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    9,999

    Domyślnie

    Hmm, ciekawe czemu mój post (#2) zniknął? nie został usunięty przez moderatora bo nie dostałem powiadomień - jakieś chochliki na forum mamy?

    Ocenę naładowania aku można bardzo łatwo zrobić zwykłym voltomierzem nawet - minimum kilka godzin po ostatniej jeździe czy doładowywaniu, otworzyć bagaznik, potem z kluczyka zamknąć auto żeby lampka zgasła a systemy zaczęły się usypiać, poczekać kilka minut i wtedy zmierzyć napięcie. wg tego napięcia można estymować SoC (state of charge/stopień naładowania). Można go porównać z tym który raportuje IBS (parametr w BCM który nie zawsze chce się odczytać, ale w ECU tez jest i tam on zawsze się odczytuje). Może być że IBS jest padnięty (bywało).

    natomiast nie sprawdzi się w powyższe sposoby innych parametrów (SoH, SoF, capacity) które moga kuleć też - tu niestety kompy nie podają parametrów, chociaż IBS je liczy a kompy używają.
    Logika SS jest zależna od SoC ale też wg oficjalnych dokumentów od SoH (albo SoF nie pamietam już po latach od czytania tego). Dodatkowo wiele innych problemów/błędów może wyłączać działanie SS - ot choćby bardzo niska temperatura zewnętrzna (dla przykładu podaję tylko, bo już takich nie mamy, bodajże -27st C jest progiem, natomiast lista to chyba ze 20 czy 30 parametrów różnych). Interfejsem OBD można sprawdzić który powód jest pierwszym który wziął komp pod uwagę (nie pamiętam czy ten parametr jest w ECU czy BCM, ale w którymś z tych jest).

    Aku pewnie do recondition - nie ma cudów - każdy aku po paru latach po męczeniu na niedoładowaniu ma mało gęsty elektrolit, stąd i małą pojemność i pogorszone inne parametry - ja u zony która w Giulietcie męczy aku przejażdżkami sporadycznymi po 1-5km i w swoim spiderze v6 który jest używany sporadycznie do tego ma walnięty regulator na alternatorze (nie tak prosto naprawić - trzeba silnik wyjmować - nie ma dostępu), po prostu walnę 2x w roku porządny cykl regeneracji i ładowanie. Ładowarka Victron BlueSmart 12V/15A, poustawiam sobie w trybie eksperckim z komórki parametry. Jesli aku nie był doprowadzony do rozładowania to jeden cykl recond, jeśli był (a tak się zdarza żonie - nie powie/nie wyczuje że aku słaby już i nagle tylko tel że auto nie odpali) to wtedy zwykle ze 2-3 cykle reconda od lżejszych na 15.5V/3h, potem np 15.8V/4h i na koniec 16.1V na 5h recond, a po tym wszystkim jeszcze ładowanie na 14.7 normalny cykl. Wcisne do aku kilkadziesiąt Ah łacznie, a jak tester podłączę po zabiegu to taki 6 letni EFB w żony giulietcie pokazuje piękne parametry aku dalej.
    Proszę, nie wysyłajcie mi wiadomości prywatnych jeśli to nie jest absolutnie konieczne, i nie jest to bezpośrednia sprawa tylko pomiędzy nami - np. interes.

    To jest forum. Pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym.

    Szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową bo ta jest beznadziejna (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>).

    Przy autach jedyne prace jakie biorę to przy okazji zakupu u mnie radia z AA/ACP, a tu rozmowę zaczynamy od 3k(przedlift bez nav) do ~10kPLN (radio polift/touch/licznik/HVAC).

  7. #7
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,222

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    Hmm, ciekawe czemu mój post (#2) zniknął? nie został usunięty przez moderatora bo nie dostałem powiadomień - jakieś chochliki na forum mamy?
    Od jakiegoś czasu coś się spieprzyło z widokami na komórce. Włącz na telefonie motyw widok mobilny i zobaczysz swój post. W innych motywach go nie zobaczysz. Zwróć uwagę też na znacznik numerów wiadomości po prawej stronie i pewnie zauważysz że będzie sytuacja że jest np. #1, #2 a potem #4, a trójki jeśli to był jakiś Twój post - brak.
    Ja przynajmniej tak mam z wieloma moimi, a czasami nie widzę też postów innych userów choć znaczniki wskazują, że jakieś były. Tak mam teraz z tym Twoim co go pewnie też nie widzisz.

    PS. Victron BlueSmart 12V/15A - porządna rzecz :-). Jakiś czas temu myślałem kupić ale drogawe to-to i zdaje się ma problem z ładowaniem małych akuw (typy 15Ah w Toyocie żony).
    No ale 3amperowym Lidlem i ładowanie i reco to raczej porażka.
    Ostatnio edytowane przez netzmark ; 01-03-2024 o 10:40

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    9,999

    Domyślnie

    Thx.
    Victron ma tryb 4A zamiast 15, wiec się nada jeszcze do 15Ah bo to mniej niż 30% max I vs capacity, przynajmniej jeśli aku jest EFB. Jeśli AGM to faktycznie za mocny bo tam nie powinno przekraczać się na ładowaniu 10% pojemności - ale do AGM nie trzeba recondów (tzn nie można), wiec byle mały badziewiak tani kupić, ewentualnie jakiegoś najmniejszego Victrona gdzie sobie też prąd zmniejszysz odpowiednio (chyba wszystkie mają tryb ok 25% Imax, ale musiałbyś to sobie sprawdzić). czasem na amazonie są promki, czasem bardziej na allegro się opłaca.
    Proszę, nie wysyłajcie mi wiadomości prywatnych jeśli to nie jest absolutnie konieczne, i nie jest to bezpośrednia sprawa tylko pomiędzy nami - np. interes.

    To jest forum. Pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym.

    Szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową bo ta jest beznadziejna (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>).

    Przy autach jedyne prace jakie biorę to przy okazji zakupu u mnie radia z AA/ACP, a tu rozmowę zaczynamy od 3k(przedlift bez nav) do ~10kPLN (radio polift/touch/licznik/HVAC).

  9. #9
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,222

    Domyślnie

    AGM niestety.
    Kupiłem zasilacz stabilizowany z regulacjami 1-24V i 1-20A i wbudowanymi wyświetlaczami dla ustawień za chyba $20 od Chińczyka - mam po problemie.
    Zasilacz nawet nie jest letni jak ciągnę z niego 14.40@9A.
    Nie wierzę w żadne automaty.
    No ale trzeba trochę wiedzieć co się robi z takim czymś...

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    9,999

    Domyślnie

    spoko, tylko jak masz w tej toyocie 15Ah, to ładuj z ograniczeniem na 1.5A AGMa - tak przynajmniej podają we wszystkich źródłach. ja AGMa w Giulii ładuję na 14.7V za to (parę razy w roku muszę naładować, bo za dużo różnych prób, retrofitów, eksperymentowania z nowymi produktami, testowania kolejnych wersji/dodanych funkcji/poprawek itp).
    Proszę, nie wysyłajcie mi wiadomości prywatnych jeśli to nie jest absolutnie konieczne, i nie jest to bezpośrednia sprawa tylko pomiędzy nami - np. interes.

    To jest forum. Pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym.

    Szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową bo ta jest beznadziejna (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>).

    Przy autach jedyne prace jakie biorę to przy okazji zakupu u mnie radia z AA/ACP, a tu rozmowę zaczynamy od 3k(przedlift bez nav) do ~10kPLN (radio polift/touch/licznik/HVAC).

Podobne wątki

  1. [Giulietta] System Start stop
    Utworzone przez Lukox w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 07-07-2023, 20:25
  2. [Giulietta] System start & stop
    Utworzone przez TOM & JULIA w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 281
    Ostatni post / autor: 27-05-2021, 21:42
  3. Giulia system START-STOP
    Utworzone przez szopp w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 20-06-2017, 21:41
  4. [MiTo] system start&stop coś nie halo
    Utworzone przez Lutraki w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 06-02-2012, 20:03
  5. [159] System start stop
    Utworzone przez misiu7911 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 30-01-2012, 22:03

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory