Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Temat: Szlif wału po obrocie panewki 1.8 TS 2005r

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie Szlif wału po obrocie panewki 1.8 TS 2005r

    Moje uszanowanie koleżankom i kolegom.

    Jeśli czytacie forum to pewnie wiecie, że przytargałem ze Śląska Alfinkę po FL 1.8 TS z obróconą panewką czwartego cylindra.

    czy warto to naprawiać? Za szlif wału zakład żąda 180,00 PLN co nie jest dużym wydatkiem + nowe panewki czopów korbowodowych. Wał oczywiście cały pomierzą. Nie tylko czopy korb ale i czopy główne dla pewności.

    Czy ktoś z szanownych Państwa robił to u siebie.

    Remont dołu będę robił sam.

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar 5t4w3k
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Starachowice
    Auto
    AR 156 2.5 V6 2002r. AR 156 3.2 V6 GTA SW 2002r.
    Postów
    189

    Domyślnie

    Witam. Ja wymieniłem jak piszesz cały komplet tyle ze w 2.0 TS po zmieleniu 3 panewek. Jeżeli góra silnika jest ok i cylindry nie sa porysowane to nie powinno być problemu. Koszta tez nie duże wiec jak masz możliwość i miejsce czemu nie.

    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez 5t4w3k ; 29-12-2017 o 12:08

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Góra w porządku jak najbardziej. Ciśnienie sprężania na cylindrach 13/14 więc nie ma się czym martwić. Wiem, że dam radę to sam ogarnąć, stąd mój post.

    Nie mam stojaka na silnik do obracania nim, ale myślę, że duże grube belki krawędziaki się przydadzą.

    Wyciągarkę mam ręczną o udźwigu 900kg więc nie będzie problemu z wyjęciem silnika z komory.

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar Zenonzlasu
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Były: AR 156 JTD, AR 156 1.8 TS 144 KM | Zostało Reno, PT Cruiser i Lancia Thesis .
    Postów
    1,019

    Domyślnie

    Mojego TSa kupiłem już po wymianie wału i panewek głównych + korbowodowych. Góra silnika, o ile mi wiadomo, nie ruszana. Autko mam od roku i nie narzekam .

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar SLAWAK
    Dołączył
    12 2017
    Mieszka w
    INOWROCŁAW
    Auto
    AR146 AR156 AR156/2.4 16V/GIULIETTA
    Postów
    71

    Domyślnie

    Witam. Naprawa samych dwóch panewek wału to troche robota na sztuke. Po obróceniu panewki wszystkie opiłki idą w pompe oleju i ją niszczą reszta drobnych opiłków może trafić dalej. najlepszym posunięciem jest wymiana samego dołu silnika.Jeśli interesuje to posiadam 146 1.8TS na części.

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Szlifowane będą wszystkie cztery czopy korbowodów a nie tylko ta przekręcona. Nie chcę wymieniać dołu, chcę naprawić i wiedzieć co mam

    Sprawdzone będą również wymiary czopów głównych a w razie potrzeby będzie zrobiony im szlif a co za tym idzie będą nowe panewki główne.

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar SLAWAK
    Dołączył
    12 2017
    Mieszka w
    INOWROCŁAW
    Auto
    AR146 AR156 AR156/2.4 16V/GIULIETTA
    Postów
    71

    Domyślnie

    Tak trzeba zrobić. Szlif całego wału bo na pewno jest cały porysowany i wymień pompe oleju bo może dawać małe ciśnienie na ostatnie panewki.

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Pompę oleju rozbiorę, wymyję, sprawdzę wszystkie wymiary i zregeneruję. Używki nie kupię bo po kiego czorta, i tak nie wiem co kupię.

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Kochani, czy taki stojak montażowy będzie dobry. Chodzi o udźwig. Ile waży silnik 1.8 TS z osprzętem?

    http://allegro.pl/stojak-do-montazu-...930743650.html

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Tommy_BANG
    Dołączył
    04 2017
    Auto
    159 1.9JTS
    Postów
    97

    Domyślnie

    120-130kg

    Da radę.

Podobne wątki

  1. Szlif wału w silniku 3.0
    Utworzone przez jacco w dziale 166
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 02-02-2011, 16:59
  2. Szlif wału 2.0 16V TS
    Utworzone przez bielu1996 w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 09-11-2010, 19:02
  3. Szlif wału a wyjęcie silnika
    Utworzone przez siwcu w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 06-11-2009, 23:36
  4. Szlif wału korbowego!
    Utworzone przez Olowek w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-06-2007, 09:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory