Wysłany: 2008-03-17, 17:44 [145] słychać klekotanie w boxerze
Witam, wczoraj zauważyłem, ze w mojej alfie przy obrotach powyżej 4 tyś słychać klekotanie w silniku. wcześniej miałem poldka, i taki odgłos wydawały panewki.
Moja Alfa posiada silnik 1.4 Boxer, zagazowany, przebieg 95 tyś. Zawsze leję olej Lotos 10w40, dolewam 1 litrę na 1tyś km. jeśli chodzi o charakter jazdy, to przeważnie do 5 tyś obrotów.
Nie znam się na mechanice, jeden kolega powiedział mi, żebym zalał gęstszy olej, dokładniej mineralkę. Czy przy wlaniu gęstszego oleju te stuki ucichną i czy nie będzie tak paliła oleju?
z góry dziękuję za odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony przez deviltx 2008-03-17, 18:03, w całości zmieniany 1 raz
no właśnie nie wiem co jest grane. auto ma przebieg 95 tyś, silnik nie był przegrzany, nie był katowany, nie wiem dlaczego tak bierze olej. jak przygazuję, to nie kopci, dopiero jak minie 6 tyś to dymi, nie na czarno, ale na siwo. płynu nie ubywa. czyżby te silniki były aż tak kiepskie?
to co jest grane? byłem na komputerach, nic nie pokazało. nie włącza mi się ta kontrolka-marchewka. ja już nie mam sił. silnik jest bardzo mocny, nie dławi się, czasem tylko obroty falują jak diabli, ale przyzwyczaiłem się do tego, tylko ten olej mnie gryzie i to stukanie.
lotos semi jest ok nie ma co sie czepiać.. fakt tylko taki ze strasznie płucze silnik i przy starszym silniku moga pojawiac sie wycieki.. lepiej jakbys zalał cos bardziej gestego bo alfa lubi miec błotko w silniku
no kolego tyle oleju nie znika bez powodu. A woda nie ucieka? Mi tez znika olej. Kazalo sie ze silniczek do remontu: szlif i pierscienie przede wszystkim, reszta sie okaze po rozebraniu silnika. Wyjmij miarke oleju i przegazuj, zwroc uwage czy spaliny ci z otworu nie leca. A jesli chodzi o olej to polecam castrol EDGE sport 10w60 drogi ale gesty nawet jak sie rozgrzeje.