Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Temat: Podgrzewanie fotela - diagnostyka

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Cytat Napisał cuma_borek Zobacz post
    sam termostat zamontowany jest jakies 10cm od konca siedziska
    Aaargh, czyli jak jest termostat to pewnie mój pomiar rezystancji maty na wtyczce przycisku nie ma sensu? Bo przy tych temperaturach (20-30st.) możliwe że termostat rozwiera obwód, dobrze kombinuję?

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Domyślnie

    Szczerze, spodziewam się tam co najwyżej rezystora który zwiększa opór wraz ze wzrostem temperatury, tak jak ma to miejsce w podgrzewanych lusterkach wstecznych. Poprawcie mnie jeśli się mylę. W tym wypadku zwarcie powinno być. gdybym miał miernik to bym Ci to sprawdził, a tak to...

  3. #13
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar cuma_borek
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    była 145 BX Zender, jest 166 2.4jtd progression, GTV 2.0TS oraz 3.0v6 Cup
    Postów
    492

    Domyślnie

    przepalaja sie kabelki przy tym termostacie i miernikiem nic sie nie zmiery bo obwod nie bedzie zamkniety, a sam termostat jest wielkosci ok1,5cm x 1cm i gruby jakies 3mm, kolor srebrny dochodza do niego kabelki z jednej strony zołte i czarne

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Kurcze na razie poległem, nie mogę tapicerki z siedziska ściągnąć. Udało mi się tylko odchylić brzeg, od strony drzwi, dostęp jest od krawędzi siedziska do tego takiego podłużnego przeszycia. Jakieś druty tam idą sztywne takie pomotane jeden o drugi i nie wiem jak to ogarnąć.
    Jeśli chodzi o przewody to idą jakoś od przycisku, wchodzą pod fotel, tam się łączą z wiązką wychodzącą z podłogi (pewnie zasilanie) i lecącą dalej gdzieś w fotel, jakby do tyłu. Po drodze jest kilka kostek, ale póki co ani termostatu ani maty nie widziałem. Wydaje mi się że te przewody wchodzą w fotel od tyłu, na wysokości połączenia siedziska z oparciem. Włażą w gąbkę przez dziurę, nie da się do nich od tej strony dobrać...

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar cuma_borek
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    była 145 BX Zender, jest 166 2.4jtd progression, GTV 2.0TS oraz 3.0v6 Cup
    Postów
    492

    Domyślnie

    dokladnie od tylu fotela, na srodku jakies 10cm od oparcia

  6. #16
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,283

    Domyślnie

    zerknij sobie tutaj to manuala odnośnie naprawy zagłówka. Pokazałem tam gdzie jest ta złączka:

    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob..._pasazera.html
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Omg, jaka masakra, właśnie wróciłem z akcji wygrzebywania tej maty. Dzięki za manual i podpowiedzi, przydało się.
    Z dobrych wieści - to jednak termostat. Upierniczyły się od niego oba kabelki, naprawdę jakiś tęgi umysł to tak zbudował, to po prostu musi się w końcu urwać .
    Jeśli chodzi o dostęp do maty to jest tragicznie. Dobrałem się najpierw od tyłu tak jak na manualu Danusa. Jest tam wtyczka i kabelki lecą sobie chyba do maty w oparciu. Przed wtyczką jest rozgałęzienie - wchodzą kabelki spod fotela (od guzika), a wychodzą na górę właśnie te do wtyczki i druga wiązka 2 kabelki (żółty i czarny) idą sobie w siedzisko.
    Nie udało mi się dotrzeć do tej maty od strony pleców, tapicerka siedziska z tyłu jest zawinięta pod spód i przymocowana. Dostęp beznadziejny więc dałem sobie spokój. Po prostu uciąłem te 2 kabelki i tyle.
    Od strony drzwi kierowcy ściągnąłem tapicerkę siedziska ile się dało, porozginałem mnóstwo tych genialnych okrągłych stalowych zapinek i udało mi się wytargać matę razem z uciętymi przewodami. Wcześniej dowiązałem do tej uciętej wiązki sznurek żeby było później jak przeciągnąć ją z powrotem.
    Teraz to polutuję i zobaczę co z tego wyjdzie. Nie mam pojęcia czy uda mi się to poskładać do kupy, te zapinki są masakryczne . W ostateczności na tertytki (czy jak to tam zwą) pospinam.
    Ostatnio edytowane przez yoozef ; 12-08-2011 o 14:45

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Domyślnie

    Zrób mi zdjęcie tego termostatu, plis Umieram z ciekawości

  9. #19
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,613

    Domyślnie

    Jak ja czytam ile rzeźby z tym to chyba lepiej będzie kupić sprawny cały fotel za 200zł (mam welur) niż się tak z tym użerać i jeszcze nie wiadomo czy zadziała.... Ale foto by się zdało

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Kurcze, już to zbudowałem zanim przeczytałem Wasze posty, nie cyknąłem fotki. Poszukam na necie, może znajdę jakieś fotki tego. Ten termostacik to taka kostka przyklejona do maty od spodu, wielkość tak jak ktoś pisał gdzieś 1cm x 2cm. Jak pomacacie w połowie szerokości siedziska, jakieś 5-10cm od oparcia to wyczujecie takie zgrubienie. Jak lutowałem kabelki to się nagrzał i kliknął (zmierzyłem z ciekawości to miał wtedy na stykach rozwarcie), więc najwyraźniej działa.
    Ogólnie to jestem zadowolony, nie było tak strasznie. Polutowałem matę, zamontowałem, pozaciskałem te masakryczne zapinki na tapicerce. Jedyne co się nie udało to okazało się, że mata na plecach też nie działa. Dostęp już totalnie masakryczny, pomacałem ją tylko od strony pleców ale nic nadzwyczajnego nie wyczułem . Dałem sobie z nią spokój, odpiąłem wtyczkę i zrobiłem zworę zamiast tej maty. Efekt - grzeje tylko siedzisko, ale za to całkiem przyzwoicie.
    Jakbym się uparł, to myślę że można by było po prostu kupić uniwersalną matę grzewczą i ją zamontować zamiast oryginalnej (podpiąć pod te same przewody), ale wtedy musowo trzeba by było fotel rozebrać na kawałki żeby dobrać się do oparcia.

Podobne wątki

  1. podgrzewanie fotela
    Utworzone przez Punio77 w dziale Mazowieckie
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 13-05-2015, 18:50
  2. [156] Podgrzewanie fotela - problem
    Utworzone przez Jerol w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 04-03-2014, 07:44
  3. Podgrzewanie fotela
    Utworzone przez cuma_borek w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 01-10-2010, 23:12
  4. Podgrzewanie fotela
    Utworzone przez BMan w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 02-01-2010, 20:44
  5. 2,5 V6 - podgrzewanie fotela
    Utworzone przez piterifc w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-09-2009, 20:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory