No wyjścia niema .Musze znależć chwilę czasu na to.A całkowita regeneracja rozrusznika u jakiegoś fachowca jaki to moze być koszt w 100 się zmieszcze??
Witaj,
ja swój rozrusznik robiłem w Volcie na Lubelskiej i wyniosło mnie to 100 (w tym: wymiana tulejek, bediksa i ogólne czyszczenie)
Wiem że o tej firmie są różne opinie, ale ja nie narzekam (przynajmniej ostatnio z innym rozrusznikiem stwierdzili że nie chcą mnie naciągać na koszty...)
I tu ziomus bys sie zdziwil jakie sa typy rozrusznikow.Jak bym Ci zapodal takiego z przesuwnym wirnikiem to co bys na to powiedzial?Tu jest dobry temat bo sam mialbym z nim problem a jestem elektrykiem samochodowym
heheeh a w jakich samochodach można takie spotkać??ogolnie nie wgłębiam się w techniki rozwoju rozruszników ale nie wątpie ze teraz się pewnie nawytwarzało różnego rodzaju wynalazków ale ogólny standard w większości samochodów jest ten sam chyba.
Takich rozrusznikow stosowalo sie do samochodow ciezkich.Niewiem moze nawet po dzien dzisiejszy je stosuja.Uzywane byly wtedy jak potrzebna byla duza moc do uruchomienia jakiegos wielkiego diesla.Ja tez nie zglebiam rozwoju rozrusznikow tylko tak jakos pamietam ze szkoly.Budowa rozrusznika na ogol jest taka sama roznia sie tylko zasada dzialania.Teraz stosowane sa praktycznie takie same lub tez z dodatkiem przekladni planetarnej.
zgadzam się z Łukaszem A. Walczyłem kiedyś z jednym rozrusznikiem sporo czasu i co bym sprawdził a wstępie to stan elektromagnesu - czy styki nie są powypalane lub wykrzywione + przebicia i masę. Ręką ciężko będzie sprawdzić bendix, ale jeśli podczas kręcenia wyrzuca nadal kręcąc to może być albo bendix albo cała mechanika (widełki i elektromagnes)